Afhent og byt i Butik Afhent og byt i butik

HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Indledning

Boghandleren.dk ejes af Indeks Retail, CVR-nr. 21 187 399, Lundagervej 21, 8722 Hedensted.

Webshoppen drives af:

Webshop for Bog & idé, Bøger & papir og Boghandleren
Lundagervej 19-21
8722 Hedensted


E-mail: kundeservice@boghandleren.dk 

Telefon: 7675 2020

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på bogerogpapir.dk til levering i Danmark, eller varer købt på boghandleren.dk til afhentning i butik.

BEMÆRK: Levering i Danmark inkluderer IKKE Grønland og Færøerne. Boghandleren.dk leverer ej heller til det øvrige udland!

Bestilling og betaling

Boghandleren.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på boghandleren.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Afhent din bestilling i en fysisk butik

Når du handler på boghandleren.dk, kan du spare porto på dit køb ved at vælge afhentning i en fysisk butik efter eget valg. Dette vælges, som en del af betalingsprocessen i webshoppen.

Du klikker blot i feltet "Afhent i butik", og vælger herefter, hvilken butik, du ønsker at hente din vare i - du sparer portoen, og betaler først, når du afhenter varen.

Du får direkte besked via mail fra din butik, når din vare er klar til afhentning.

BEMÆRK: Det er ikke alle varer, som er på lager i hver enkelt lokal butik.

BEMÆRK: Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der påregnes yderligere leveringstid - dette gælder bl.a. bøger, der ikke er på lager, samt udenlandske titler.

BEMÆRK: Bøger, der er over ½ år gamle, vil som hovedregel ikke stå på butikkens hylder, men skal bestilles hjem, og her må påregnes, at udgifter til hjemtagning kan forekomme.

Priser angivet på boghandleren.dk, er ikke nødvendigvis de priser, der tages for varen i Boghandlerens fysiske butikker. Priserne på boghandleren.dk er repræsentative for online handel - dette gælder også på de lokale butikssider. Boghandleren er en frivillig kæde af butikker, så prisstyring kan ikke ske fra centralt hold, da dette er ulovligt.

Du vil derfor kunne opleve forskel i prissætning online og i de fysiske butikker. 

Er du i tvivl, kontakt da venligst din butik. Du finder relevante kontaktoplysninger via dette link: FIND BUTIK

Bestil din vare til levering

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer vælges allerede i indkøbskurven, så du hele tiden kan se den reelle pris for din ordre.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., og vælger betalingsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Fortsæt bestilling”. Herefter skal du indtaste relevante kortoplysninger og klikke ”Betal”.

Herefter går din ordre videre til boghandleren.dk

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Ordrebekræftelsen modtager du, når webshoppen er klar til at afsende din ordre – eller når din valgte afhentningsbutik har varen liggende klar i butikken til afhentning.

Betaling

Betalingen af varer købt på boghandleren.dk kan kun ske online brug af Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, Mastercard, Maestro, eDankort, og JCB. Du kan også vælge at afhente ordren i din lokale Boghandleren butik og betale der.

BEMÆRK: Gavekort købt i butik eller bestilt til afhentning i butik kan udelukkende anvendes i vores fysiske butikker, medmindre de pågældende gavekort er forsynet med en QR-kode.

Gavekortet kan indløses i mere end 170 butikker - der er frit valg i alle Bog & idé-, Bøger & papir- og BOGhandleren-butikker.

Når du køber varer på boghandleren.dk, tillægger vi maksimalt et portogebyr på 47 kr. afhængigt af, hvilken leveringsform du vælger.

Alle priser angivet på boghandleren.dk er inkl. moms og alle andre obligatoriske statsafgifter. Prisen angivet ved bestillingstidspunktet er den pris, som bliver faktureret for varen ved leveringen. Købsbeløbet bliver først trukket fra købers konto, idet varerne bliver sendt. Der gives mængderabat eller samkøbsrabat på visse varer købt på boghandleren.dk.

Vi tilbyder ikke studierabat via internettet.

Tilgodesedler fra vores fysiske butikker kan ikke anvendes online. Dette gælder både ved ordrer, der betales online samt ordrer, der ønskes afhentet og betalt i den lokale Boghandleren butik.

Boghandleren tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl samt pris- og afgiftsændringer. Dele af websitets data opdateres hver dag.

Prissætning

Priser angivet på boghandleren.dk, er ikke nødvendigvis de priser, der tages for varen i Boghandlerens fysiske butikker. Priserne på boghandleren.dk er repræsentative for online handel - dette gælder også på de lokale butikssider. Boghandleren er en frivillig kæde af butikker, så prisstyring kan ikke ske fra centralt hold, da dette er ulovligt.

Du vil derfor kunne opleve forskel i prissætning online og i de fysiske butikker. 

Levering

Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1-5 hverdage, hvis varen er på lager. Hvis den bestilte vare ikke er en lagervare, skal der dog påregnes yderligere leveringstid.

Levering sker via Post Danmark eller GLS - alt afhængigt af, hvad du har valgt i forbindelse med betaling.

Du kan spare porto ved at vælge afhentning i en fysisk butik efter eget valg. Dette vælges, som en del af betalingsprocessen i webshoppen.

E-bøger leveres til straksdownload umiddelbart efter betaling.

BEMÆRK: Boghandleren leverer kun inden for Danmarks grænser - ekskl. Færøerne og Grønland. 

Varer afhentet i butik:
ønsker du dine penge refunderet, skal du medbringe bon eller kopi af din faktura/kvittering.

Varer leveret med GLS eller post danmark:
Ved fortrydelse af køb kan du enten undlade at afhente varen, nægte at modtage varen eller returnere den til nedenstående adresse.

Ønsker du dine penge refunderet skal du returnere varen til ovenstående adresse.
Returpakken skal indeholde enten fakturaen eller en kopi heraf og være i væsentlig samme stand og mængde som ved afsendelsen.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT:
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Varer købt i fysiske butikker, ombyttes i overensstemmelse med datoen på byttemærket. Fristen er dog altid minimum 1 mdr.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

I tilfælde af tekniske produkters 2 års reklamationsret vil Boghandleren enten reparere eller ombytte til nyt. Er dette ikke muligt, vil man naturligvis få beløbet refunderet.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@boghandleren.dk eller telefonisk på 76 75 20 20.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Webshop for Bog & idé, Bøger & papir og Boghandleren
Lundagervej 19-21
8722 Hedensted

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her REKLAMATIONSSKEMA. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata

For at kunne handle på http://www.boghandleren.dk/ skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til webmaster for boghandleren.dk via e-mail kundeservice@boghandleren.dk

Cookies

Ved at benytte boghandleren.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på boghandleren.dk samt hvorledes du sletter cookies så klik her SIKKERHED OG COOKIES.

Ansvarsbegrænsning

Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt data og lignende materiale, medmindre andet følger af reglerne om produktansvar eller de almindelige regler om erstatningsansvar.

Vi henstiller derfor på det kraftigste til, at der altid foretages kopiering, scanning eller lignende af kvitteringer, ordrekopier og lignende. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation eller lignende.

Det forventes, at køber har kopi af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på boghandleren.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

DINE KLAGEMULIGHEDER, SÅFREMT VI MOD FORVENTNING IKKE SKULLE FINDE EN LØSNING ER:  

Hvis du ønsker at klage over produkter købt hos Bog & idé, Bøger & Papir eller Boghandleren, er det relevante tvistløsningsorgan:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35. 2500 Valby.

E-mail: cfk@kfst.dk og hjemmeside: www.forbrug.dk

Vær opmærksom på, at du altid skal klage til butikken, hvor produktet er købt, inden du klager til Center for Klageløsning. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.

Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klager indgives her

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@boghandleren.dk.

Opdateret, februar 2016

jcb